RAPORTI/ Ja se si pandemia shkatërroi trafikun ajror europian

0

Raporti më i fundit i institucionit Europian të trafikut ajror zbulon ndikimin shkatërrues të pandemisë COVID-19 në aeroportet e Europës.

Të dhënat tregojnë se trafiku i pasagjerëve ka rënë me 64.2% gjatë gjysmës së parë të vitit – dhe pothuajse i bllokuar për tremujorin e dytë, me një rënie prej 96.4% krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit 2019.

Por situata ka qenë pak më e butë për aeroportet që nuk janë në vendet e BE

Gjatë gjysmës së parë të vitit, ulja e trafikut të pasagjerëve ishte më pak e theksuar në tregun jo-BE (-59.8%) sesa në BE (-65.6%). Kjo kryesisht reflektoi bllokime më pak të rrepta në disa vende jo të BE-së dhe shërbimet ajrore të brendshme u prekën më pak se ato ndërkombëtare.

Ndërsa vëllimet e pasagjerëve në rrugët ndërkombëtare u ulën me një ritëm të ngjashëm në aeroportet jo-BE dhe BE (përkatësisht -65.1% dhe -65.4%), ulja në rrugët e brendshme ishte më pak akute në aeroportet jo-BE (-50.7%) sesa në BE ato (-62.9%). Ky fenomen u shfaq për aeroportet në Rusi, Norvegji dhe në një masë më të vogël në aeroportet e Turqisë.

Renditja e aeroporteve është shpërqëndruar shumë

Kriza e shkaktuar nga pandemia ndikoi tepër edhe në renditjen e pesë aeroporteve më  të mira në Europë.

Gjatë muajit qershor – kur trafiku i pasagjerëve nëpër rrjetin europian të aeroporteve ra me -93.2% – Moska-Domodedovo u bë aeroporti më i ngarkuar Europian me 716.800 pasagjerë (-73.3%). Aeroporti rus u pasua nga Paris-CDG (625.900 pasagjerë, -90.9%), Moskë-Sheremetyevo (622.800 pasagjerë, -86.5%), Frankfurt (599,200 pasagjerë, -90.9%) dhe Stamboll (591,000 pasagjerë, -90.1%).

London-Heathrow (-95.2%), i cili normalisht mban vendin e parë, zbriti në pozicionin e 11-të, duke iu shërbyer pak më shumë se 350,700 pasagjerëve, krahasuar me 7.24 milion në qershor të vitit të kaluar. Amsterdam-Schiphol, aeroporti i 3-të më i ngarkuar Europian vitin e kaluar, zbriti në pozicionin e 7-të (471.800 pasagjerë, -92.7%).

Ndryshimet në renditje nuk ishin të kufizuara në 5 vendet e para, por janë të përhapura në ligën e aeroportit, duke reflektuar gjithashtu mungesën e klasifikimit të aeroporteve të disa shteteve europiane si pasojë e kufizimeve të udhëtimit. Për shembull:

Athina (-87.9%) dhe Izmir (-77.7%) mirëpritën më shumë pasagjerë sesa Mynihu (-95.1%);

Soçi (-70.8%) më shumë se Madridi (-96.5%) dhe Zyrihu (-93.1%);

Bergen (-74.9%) më shumë se Lisbona (-94.7%) dhe Kopenhagen (-94.9%);

Adana (-73.8%) dhe Tenerife (-80.6%) më shumë se Dublini (-97.2%);

Trondheim (-77.3%) dhe Catania (-91.1%) më shumë se Brukseli (-96.4%) dhe Helsinki (-96%).

Aeroportet e Mbretërisë së Bashkuar në vështirësi

Në qershor u vu re gjithashtu se aeroportet në Mbretërinë e Bashkuar tu shërbenin pak udhëtarëve për shkak të kufizimeve të mëdha dhe të papritura të miratuara nga Qeveria Britanike. Përveç London-Heathroë, aeroportet e tjera në Mbretërinë e Bashkuar që kanë zbritur në renditjen europiane përfshijnë:

London-Gatëick (-99.4%) nga pozicioni i 10-të vitin e kaluar në qershor në pozicionin e 92-të;

Manchester (-98.6%) nga pozicioni i 18-të në pozicionin e 73-të;

London-Stansted (-97.8%) nga pozicioni i 24-të në pozicionin e 59-të;

Birmingham (-98.9%) nga pozicioni i 48 në 125-të;

Neëcastle (-99.1%) nga pozicioni i 93-të në 170-të.

Korriku dhe rikuperimi i ngadaltë

Pas heqje së disa kufizimeve në udhëtim në nivelin e BE-së që nga mesi i qershorit, rikuperimi i trafikut ka qenë më i ngadaltë nga sa pritej. Si rezultat, trafiku i pasagjerëve nëpër rrjetin europian të aeroporteve ende ra në 78% në korrik, krahasuar me të njëjtin muaj të vitit të kaluar. Kjo u përkthye në 208 milion pasagjerë të humbur, duke sjellë humbjen totale të pasagjerëve që nga fillimi i vitit në 969 milion.

Gjatë 2 javëve të fundit, ritmi i rikuperimit është ngadalësuar më tej. Kjo është për shkak të disa shteteve që ri-imponojnë kufizime të udhëtimit, veçanërisht vendimin e papritur të Mbretërisë së Bashkuar që iu kërkon udhëtarëve nga Spanja që të karantinohen.

Olivier Jankovec, Drejtori i Përgjithshëm i ACI Europe komentoi: “Rekuperimi është shumë i ngadaltë dhe i pasigurt. Përkundër përpjekjeve të dëshpëruara për të ulur kostot e tyre Aeroportet e Europës po humbin para në pikun e verës. Të ardhurat janë të dobëta për shkak të kombinimit të vëllimeve të ulëta me zbritje dhe stimulimit të linjave ajrore për të thithur dhe stimuluar trafikun ajror. Duke marrë parasysh sezonalitetin e kërkesës, kjo nuk rezulton mirë për muajt e ardhshëm. Nëse rekuperimi nuk përshpejtohet në mënyrë të konsiderueshme, shumë aeroporte thjesht do të mbarojnë paratë. “

‘Raporti i Trafikut të Aeroportit ACI Europe – Qershor, Q2 & H1 2020’ përfshin më shumë se 400 aeroporte në total që përfaqësojnë më shumë se 90% të trafikut europian të pasagjerëve ajror.

Në vitin 2019, lista e aeroporteve më të mira europiane përfshinin: 1. Londër-Heathroë (80.8 milione pasagjerë), 2. Paris-CDG (76.1 milione pasagjerë), 3. Amsterdam-Schiphol (71.4 milione pasagjerë), 4. Frankfurt (70.5 milione pasagjerë) , 5. Stamboll (68.5 milione pasagjerë).

Grupet e madhësisë së aeroportit bazohen në numrat e përgjithshëm të pasagjerëve për vitin e plotë 2019.(traveldailynews, gazetaSI)

Artikulli i mëparshëm“Nacionalizmi” i vaksinave: Pse vetëm bashkëpunimi ndërkombëtar, do t’i japë fund pandemisë
Artikulli i radhësFOTOT: “Shtëpi të bëra nga plehrat”, turistët të apasionuar ndaj banesave të ndërtuara me shishe riciklimi, kanaçe dhe goma të vjetra