Sa herë e prekni kabinën përreth jush në një aeroplan kur fluturoni? Po në aeroport? Sa herë njerëzit që punojnë atje prekin sendet tuaja?
Përgjigja sot është, si rregull, “mjaft”. Por linjat ajrore, aeroportet dhe industria e aviacionit duan që përgjigja në të ardhmen e afërt të jetë “pak më pak”.
Sipas një shkrimi të publikuar në CNN, “udhëtimi pa prekje” përfshin një koleksion mjaft të gjerë të ndryshimeve individuale dhe shtesave në mjedisin rreth nesh, gjithçka, nga terja pa prekje e duarve në tualetet e aeroportit dhe aeroplanit deri te portat e automatizuara të skanimit dhe bordit, duke kontrolluar sistemin tuaj të argëtimit gjatë fluturimit nga telefoni ose tableti juaj, por edhe më shumë.
“Udhëtimet pa prekje premtojnë qetësinë e mendjes”, shpjegon Daniel Baron, i cili operon me LIFT Aero Design, një studio për hartimin e kabinës së avionëve me zyra në Tokio dhe Singapor.
Kjo gjithashtu përfshin jo vetëm udhëtime pa prekje por edhe udhëtime “më pak prekëse” dhe “më pak prekje”.
Bërja e kabinave pa prekje është shumë komplekse
“Në kabinë, zona më premtuese është tualeti”, shpjegon Baroni. “Është njohuri e zakonshme në industrinë e kabinës që edhe para COVID-19, shumë pasagjerë hezituan të përdorin tualete nga perceptimi negativ; me fjalë të tjera, duke pasur nevojë të prekin sipërfaqet e ndyra. Ne kemi parë përmirësime në rritje gjatë dekadës së fundit, kryesisht rubineta pa prekje dhe kapakët e tualetit dhe butonat. Më tej do të jenë shpërndarësit e sapunit dhe tharësit e duarve, plus dyert dhe bravat”.
Disa nga këto janë të automatizuara, të tilla si rubinetat, por disa prej tyre janë gjithashtu duke ridizenjuar, të tilla si dyert ose koshat e plehrave që mund të hapni me këmbë.
Sigurisht, shtimi i veçorive të reja në kabinën e avionit mund të komplikohet sepse ka shumë rregullore të sigurisë.
“Çdo ndryshim në arkitekturën e avionit kërkon konsultim, testim dhe vërtetim për të arritur certifikimin”, shpjegon Matt Round, shefi i kreativitetit në Tangerine, një projektuesi në Londër.
Për fat të mirë, disa nga këto punë janë tashmë në proces.
“Aleanca e Pavarur e Modifikimit të Avionëve” është një grup i kompanive që kryejnë këto lloj modifikimesh për linjat ajrore, i cili ka disa vite që po bën presion për harmonizimin dhe sqarimin e rregulloreve të ndryshme kombëtare.
“Teknologjia është gati”, thotë drejtorja menaxhuese e IAMA, Nicole Noack.
“Para COVID-19, kthimi i investimit ishte sfida kryesore. Por me normalen e re, ato teknologji mund të bëhen thelbësore për t’u dhënë besim udhëtarëve përsëri në udhëtimet ajrore”.
Sipas shkrimit të CNN, zgjidhjet e reja duhet të jenë të arritshme për gamën e plotë të udhëtarëve dhe të jenë të përdorshme nga njerëz të moshave, madhësive dhe niveleve të ndryshme të aftësisë ose aftësisë së kufizuar.
Aeroporti pa prekje po mbërrin para afatit
Në aeroporte, teknologjia pa prekje po përshpejton.
“Aeroportet kanë qenë më të shpejtë për të miratuar udhëtime pa prekje sesa kabinat e avionëve”, thotë Round.
“Ne tashmë po shohim ‘siguri pa prekje’, dhe gjithnjë e më shumë procese po lëvizin nga infrastruktura e aeroportit dhe në botën dixhitale duke zvogëluar numrin e pikave të kontaktit në aeroport”.
Në zbatim, e gjithë kjo shkon mjaft gjerësisht gjatë udhëtimit tuaj.
Një element është kontrollimi në internet dhe mbajtja e kartës së kalimit në telefon.
Linjat ajrore thonë se po zhvillojnë gjithashtu opsione pa prekje prekshme për fluturimet e vonuara ose të anuluara.
Pas mbërritjes, dhe nganjëherë gjatë nisjes, gjithashtu ka skanim pa prekje.
Në vend që të dorëzoni dokumentacionin tuaj, ju e skanoni atë dhe porta hapet, ose me një personel ose me një sistem automatik të fytyrës/biometrik që verifikon identitetin tuaj nëse është e nevojshme.
“Këto ndryshime po rrisin sigurinë dhe efikasitetin në të njëjtën kohë, si dhe mbledhin shumë të dhëna për pasagjerët që u mundësojnë linjave ajrore dhe aeroporteve të personalizojnë përvojën e udhëtimit në një shkallë shumë më të lartë”, vëren Round.
Më parë ka pasur disa shtytje rreth mbledhjes, përpunimit dhe ruajtjes së të dhënave të tilla biometrike të vlefshme dhe potencialisht të rrezikshme.
Çështja është se nëse është hakuar, ju mund të ndryshoni një fjalëkalim por jo fytyrën ose gjurmën e gishtit.