
Njeriu që na dha një ide se si është ferri mund të shihet për herë të parë pas më shumë se 700 vjetësh pasi shkencëtarët rindërtuan fytyrën e tij duke përdorur kafkën e tij.
Dante Alighieri u bë një ikonë e letërsisë perëndimore me shkrimin e tij dhe opusi i tij i madh ishte Komedia Hyjnore, e cila përshkruante një udhëtim në parajsë, ferr dhe purgator.
Përshkrimi i tij për ferrin është tani standardi – një ferr prej nëntë rrathësh ku kriminelët më të këqij mbyllen në skajet më të thella dhe mëkatarët marrin ndëshkime ironike për veprat e tyre të këqija.

Megjithatë, pavarësisht trashëgimisë së tij të qëndrueshme, fytyra e vërtetë e artistit është e mbuluar me mister, me pikturat më të njohura të ngjashmërisë së tij të krijuara shumë kohë pas vdekjes së tij.
Tani një studim i ri ka zbuluar se si dukej vetë ai, duke përdorur kafkën e Dantes për të rikrijuar në mënyrë dixhitale pamjen e ikonës letrare.

Eksperti brazilian i grafikës Cicero Moraes, autori kryesor i studimit, përshkroi pse përshkrimet tradicionale të poetit ishin të shkurtra.
Ai tha: “Shumica bazohen në informacionin që përmban biografia e Dantes e krijuar nga shkrimtari Boccaccio.
Domethënë, që ai ishte një individ me gjatësi mesatare, disi i kërrusur, me një fytyrë të gjatë, një hundë të shtrembër dhe sy më të mëdhenj se sa të vegjël.
Megjithatë, Boccaccio nuk e njihte personalisht Danten dhe mblidhte tregime nga njerëz të afërt të poetit dhe që jetonin me të.
“Të gjitha përafrimet duket se ndjekin përshkrimet e Boccaccio-s, por ne kërkojmë të bëjmë në mënyrë rigoroze atë që tregojnë kockat.”
Autorët filluan duke rikrijuar në mënyrë dixhitale kafkën e poetit italian, duke përdorur një analizë të vitit 1921 të eshtrave të tij, të përforcuar me të dhënat nga një artikull i vitit 2007 për fytyrën e tij.

Moraes tha: ‘Ne vazhduam më pas me përafrimin e fytyrës.
“Kjo konsiston në bërjen e një sërë projeksionesh bazuar në të dhënat statistikore të nxjerra nga analizat e tomografisë dhe ultratingujve, dhe duke i kryqëzuar ato me deformimin anatomik.”
Deformimi anatomik është kur fytyra e dixhitalizuar e një dhuruesi të gjallë shtrembërohet derisa të përshtatet me kafkën në fjalë, duke zbuluar “një fytyrë të përshtatshme me atë të poetit në jetë”, tha Moraes.
Ai vazhdoi: ‘U krijuan dy grupe imazhesh, njëri me një qasje objektive, në shkallë gri, pa flokë dhe me sy të mbyllur
‘Dhe një tjetër me ngjyra dhe me elemente subjektive, si ngjyra e syve, lëkurës dhe veshjes, sipas imazheve më të njohura.’
Dante u syrgjynos nga vendlindja e tij Firence në vitin 1302 dhe vdiq në Ravenna në vitin 1321.

Moraes tha se fytyra që ata kishin krijuar zbuloi një njeri të munduar.
“Ajo tregon një njeri gjenial, por të hidhëruar nga mërgimi,” tha ai.
Projekti zbuloi gjithashtu se Dante – i cili shpesh konsiderohet si babai i gjuhës italiane – kishte një kafkë më të madhe se mesatarja.
Moraes tha: “Ka një debat të madh rreth një truri më të madh që është i pajisur me inteligjencë më të madhe.
“Edhe nëse e injorojmë këtë qasje, është fakt se vepra e Dantes ishte ajo e një gjeniu.
“Ishte plot universalitet që ndikoi jo vetëm në letërsinë botërore, por edhe në organizimin e një gjuhe dhe – ndoshta duke e ekzagjeruar pak – në krijimin e një kombi të tërë.
Ai vazhdoi: ‘U ndjeva shumë i nderuar që punova për këtë; stërgjyshërit e mi kanë qenë italianë dhe nëna ime fliste një gjuhë të rajonit deri në moshën 17-vjeçare.
“Përafrimi i fytyrës së Dantes është, në një farë mënyre, një tribut për historinë e familjes sime.”
Cicero dhe bashkautori i tij, Thiago Beaini i Universitetit Federal të Uberlândia, publikuan studimin e tyre në revistën e grafikës kompjuterike 3D OrtogOnLineMag./Dailymail