Shqipëria vijon të përballet me një skandal të madh financiar për shkak të kostove të fryra në ndërtimin e projekteve rrugore strategjike. Rasti më i fundit është ai i segmentit Kashar-Pezë-Lekaj, një rrugë me gjatësi 26.6 kilometra që, sipas kontratës koncesionare të dhënë kompanisë së oligarkut të njohur Rrok Gjoka, do të ndërtohet me një kosto prej 475 milionë eurosh. Kjo shumë është afërsisht katër herë më e lartë se standardet e vendeve të Bashkimit Evropian.
Rruga më e shtrenjtë në Ballkan
Sipas llogarive, çdo kilometër i këtij segmenti do të kushtojë rreth 18 milionë euro, një shifër që thellon dyshimet për abuzime dhe keqmenaxhim financiar. Në krahasim, Greqia ndërton një autostradë prej 70 kilometrash, pjesë e të njëjtit Korridor Blu, me një kosto prej 4.5 milionë eurosh për kilometër. Diferenca alarmante tregon një mungesë të qartë transparence në mënyrën si administrohen fondet publike në Shqipëri.
Rruga e Arbërit: Një histori pa fund
Një tjetër rast skandaloz është ai i Rrugës së Arbërit, ku abuzimet me cilësinë e punimeve dhe zvarritjet e afateve kanë kthyer këtë projekt në një provë flagrante të korrupsionit në Shqipëri. Punimet, të nisura në vitin 2008, vazhdojnë ende sot, ndërsa kostoja është dyfishuar për shkak të problemeve teknike dhe ndryshimeve në projekt.
Sipas Autoritetit Rrugor Shqiptar, vetëm muajt e fundit janë akorduar 20 milionë euro për defekte të reja në skarpatet e rrugës, ndërkohë që koncesionari vazhdon të mos mbajë përgjegjësi për cilësinë e dobët të punimeve. Tuneli i Murrizit, i cili duhej të përfundonte në vitin 2022, ende nuk është funksional, duke detyruar hapjen e një rruge alternative që bëhet e pakalueshme gjatë dimrit.
Korrupsioni sistematik
Rrok Gjoka, i njohur për lidhjet e tij të ngushta me politikën shqiptare, ka përfituar në mënyrë të përsëritur nga kontratat publike, ndërsa kritikat ndaj tij nuk kanë munguar as nga opozita dhe as nga publiku. Megjithatë, hetimet e SPAK për këto skema mbeten në një fazë fillestare, duke ngritur pyetje të mëdha mbi efektivitetin e luftës ndaj korrupsionit.
Ku po shkojnë paratë e taksapaguesve?
Në një situatë ku qytetarët shqiptarë përballen me rritjen e taksave dhe çmimeve, abuzimet me fondet publike për projekte infrastrukturore të kushtueshme janë një barrë e papranueshme për ekonominë e vendit. Qeveria dhe institucionet përkatëse duhet të marrin masa konkrete për të garantuar transparencën dhe përgjegjësinë e përdorimit të këtyre fondeve.
Koha për veprim
Ky skandal është një tjetër shembull i domosdoshmërisë për reforma të thella dhe për një sistem drejtësie që vërtet ndëshkon ata që abuzojnë me besimin e qytetarëve. Pa një hetim të plotë dhe ndëshkimin e fajtorëve, Shqipëria do të vazhdojë të humbasë mundësitë për zhvillim të qëndrueshëm dhe përmirësimin e cilësisë së jetës së qytetarëve.
FAQJA KRYESORE VENDI DHE RAJONI Abuzimet me koncesionet: Rrok Gjoka dhe historia e rrugëve të “lara në...