
Tenderët mbeten një nga plagët më të mëdha të korrupsionit në administratën publike shqiptare. Raporti vjetor i Komisionit të Prokurimit Publik (KPP) për vitin 2024 zbulon se janë regjistruar 1,151 ankesa, nga të cilat 99.4% lidhen me prokurimet publike, duke ngritur alarmin për manipulime masive dhe praktika të dyshimta në ndarjen e fondeve publike.
Ankesa të shumta dhe institucione të përfshira
Nga 1,151 ankesat e paraqitura:
- 437 ankesa kanë të bëjnë me dokumentacionin e tenderëve,
- 714 ankesa lidhen me fazën e vlerësimit të ofertave,
- 328 vendime të KPP kanë detyruar autoritetet kontraktore të bëjnë ndryshime në procedura.
Në total, janë 825 procedura unike të ankimuara, për një vlerë prej mbi 32.7 miliardë lekë pa TVSH, që përfshijnë 231 autoritete kontraktuese, mes tyre institucione të pushtetit vendor, qendror, shoqëri aksionare dhe institucione të pavarura.
Ku ndodhin më shumë shkeljet?
Sipas raportit:
- 63.2% e ankesave lidhen me tenderët për mallra,
- 27% për shërbime,
- 9.7% për punë publike.
Muaji më problematik ishte qershori, me 124 ankesa, ndërsa më pak pati në janar, me 53 ankesa.
Një sistem që krijon dyshime
Nga 7,168 procedura të shpallura në Sistemin e Prokurimeve Elektronike, 825 janë kontestuar, duke reflektuar një mungesë të theksuar transparence dhe konkurrence reale.
Raporti nxjerr në pah dështimin e thellë të mekanizmave të kontrollit të brendshëm dhe nevojën urgjente për ristrukturim dhe ndëshkim penal për abuzuesit, për të rikthyer besimin e publikut në integritetin e fondeve publike.
Cili është institucioni që monitoron tenderët?
Komisioni i Prokurimit Publik (KPP), që shqyrton ankesat dhe mbikëqyr zbatimin e ligjit për prokurimet publike.
Pse ka kaq shumë ankesa?
Shumë tenderë dyshohen se paracaktohen për operatorë të caktuar, me kritere të qepura me porosi dhe vlerësime të manipuluara.
Kush janë institucionet më të përfshira?
128 njësi të qeverisjes vendore, 31 të qeverisjes qendrore, 39 shoqëri aksionare dhe 31 institucione të pavarura.
Çfarë ndodh kur KPP gjen shkelje?
U kërkon autoriteteve kontraktore të ndryshojnë procedurën ose ta anulojnë, por shpesh zbatimi është i ngadaltë dhe joefektiv.