Vit pas viti, autoritetet kineze po investojnë gjithnjë e më shumë fonde në modernizimin e forcave të armatosura të shtetit, dhe ndoshta rritja më e madhe në atë segment është regjistruar në ndërtimin e anijeve të përdorura nga marina kineze, sipas analizës së CNN.
Që nga viti 2015, autoritetet kineze kanë filluar intensivisht të zgjerojnë kapacitetin e marinës dhe Presidenti kinez Xi Jinping urdhëroi investime në kantieret e anijeve, të cilat vazhduan me pothuajse të njëjtin ritëm gjashtë vjet më vonë, raporton CNN .
“Detyra e ndërtimit të një marine të fuqishme nuk ka qenë kurrë aq e rëndësishme sa është sot,” tha presidenti kinez gjatë paradës ushtarake 2018.
Plani i ndërtimit të anijeve shpejt mori formë dhe rezultatet në pesë vjet punë ishin pothuajse të pabesueshme. Marina e Ushtrisë Çlirimtare të Popullit të Kinës (PLAN) zotëronte 255 anije luftarake në flotën në 2015, raporton Klix.ba. Pesë vjet më vonë, marina kineze kishte në qarkullim 360 anije, që, sipas të dhënave të Zyrës Amerikane të Inteligjencës Detare (ONI), është 60 më shumë se marina amerikane.
Sipas parashikimeve të ONI, Kina do të ketë më shumë se 400 anije luftarake brenda marinës në katër vjet.
Tashmë duke komanduar forcat më të mëdha detare në botë, Republika Popullore e Kinës po ndërton me një shpejtësi alarmante nëndetëset moderne, transportuesit e avionëve, avionët luftarakë, nëndetëset amfibë, nëndetëset e raketave bërthamore balistike, hapëset e mëdha të Rojës Bregdetare dhe thyerjet e akullit polare,” tha raporti ONI.
Ku janë SHBA në gjithë këtë?
Megjithëse Kina pritet të ofrojë 400 anije luftarake deri në vitin 2025, sipas analizës së CNN, kjo ende nuk do të thotë dominim absolut mbi Shtetet e Bashkuara. Marina e SHBA aktualisht ka një numër dukshëm më të madh të personelit, më shumë se 330,000, krahasuar me forcën kineze, e cila ka rreth 250,000 trupa.
Një faktor tjetër që është akoma më shumë në anën e SHBA është madhësia e vetë anijeve. Marina Amerikane vazhdon të furnizojë anije më të mëdha që mund të mbajnë më shumë armë sesa anijet kineze.
Sidoqoftë, në këtë moment, Uashingtoni vështirë se mund të përputhet me forcat kineze kur bëhet fjalë për anije me kapacitet më të vogël.
“Avantazhi i madh që ka marina kineze ndaj marinës amerikane është në patrullimin me anije më të vogla. Si policia detare ashtu edhe roja bregdetare kineze kontribuojnë në statistikat e anijeve më të vogla, gjë që kontribuon ndjeshëm në numrin e përgjithshëm të anijeve PLAN. Këto sigurisht janë gjëra shqetësuese për Uashingtonin, i cili aktualisht ka probleme dukshëm më të mëdha për shkak të pandemisë së koronavirusit krahasuar me Kinën. “Analistët gjithashtu shqetësohen për faktin se Kina ka njoftuar një rritje në buxhetin vjetor për ushtrinë me 6.8 përqind, e cila nuk është në favor të Shteteve të Bashkuara,” thotë CNN.
Çfarë pret e ardhmja?
Në periudhën e ardhshme, sipas analistëve, marina kineze do të vazhdojë të regjistrojë rritje që është mjaft e mjaftueshme për të ruajtur veten në majën e botës. Përveç ndërtimit të anijeve luftarake, Kina ka avantazhin se aktualisht është në majën e saj kur bëhet fjalë për ndërtimin e anijeve komerciale. Në vitin 2018, superfuqia aziatike mbajti 40 përqind të ndërtimit të anijeve totale në botë, e cila ishte shumë më lart se vendet e tjera në listë.
Gjithashtu, nëse shikoni të dhënat gjatë gjithë historisë, CNN thotë se Kina prodhoi më shumë anije në vitin 2019 sesa Shtetet e Bashkuara gjatë Luftës së Dytë Botërore.
“Në rast të një konflikti, kapaciteti i tepërt i industrisë së Kinës, duke përfshirë kantieret e anijeve tregtare, mund të caktohet shpejt për prodhimin ushtarak dhe servisimin e anijeve luftarake, të cilat do të forconin më tej aftësitë ushtarake të Kinës”, tha analiza.
Sidoqoftë, aftësitë praktike të Kinës ende nuk përputhen me aspiratat e autoriteteve kineze. Në mënyrë që Kina të realizojë kapacitetet e plota të flotës detare në të ardhmen, shteti do të duhet të investojë në transportues avionësh dukshëm më të mëdhenj dhe më të fortë, të cilët aktualisht nuk janë të denjë për forcën PLAN në fjalë.
Sidoqoftë, nëse marrim parasysh rritjen e përshpejtuar që marina kineze ka regjistruar në vitet e fundit, nuk ka dyshim se ky segment do të përmirësohet në periudhën e ardhshme, e cila sigurisht përkon me planet e Kinës për t’u bërë një fuqi ushtarake globale deri në vitin 2049 Kapaciteti për t’u përdorur plotësisht në çdo pjesë të botës.
Përveç avantazhit të saj gjeopolitik, marina kineze do të përmirësojë ndjeshëm ndikimin e saj në zonat me interes strategjik për Kinën duke arritur kapacitet të plotë, i cili i referohet kryesisht Tajvanit, i cili mbetet përparësia numër një për Kinën.