
Rruga Qukës–Qafë Plloçë, një ndër veprat më të shtrenjta dhe më të vonuara të infrastrukturës shqiptare, është shembur pas reshjeve të para të vjeshtës, vetëm dy muaj pas inaugurimit madhështor të saj. Pamjet nga terreni tregojnë një katastrofë të plotë inxhinierike: masa shkëmbore të rrëzuara mbi asfalt, segmente të dëmtuara rëndë, barriera të shtrembëruara dhe një mur i tërë guri i shkëputur nga skarpata, duke bllokuar qarkullimin.

Në vend të një aksi malor të standardeve moderne, investimi që i kushtoi taksapaguesve rreth 260 milionë euro është kthyer në një simbol të shkatërrimit të menjëhershëm. Shembja ndodhi në një pikë ku është bërë gërmim i thellë në trup të malit, pa konsolidim të shtresave dhe pa strukturat mbajtëse të nevojshme për një terren të tillë.
ARRSH ka deklaruar se shkak janë bërë “reshjet e dendura”, por justifikimi ka nxitur reagime të forta: si mund të shembet një vepër kaq e kushtueshme nga shiu i parë, kur është projektuar për terren malor dhe duhej t’i rezistonte fenomenëve natyrore?
Një projekt i stërzgjatur dhe i tejkaluar financiarisht
Kostoja e rrugës ka kaluar nga premtimi fillestar prej 90 milionë eurosh, në një faturë totale që i afrohet 260 milionë eurove, për 43.4 kilometra. Vitet e zvarritjeve, lotet e rishikuara, fondet e mbivlerësuara dhe kreditë e njëpasnjëshme e kanë shndërruar projektin në një histori tipike të keqmenaxhimit publik.
Ministrja Belinda Balluku e cilësoi projektin e vjetër “të nisur gabim”, ndërsa kryeministri Rama e quajti “më ngatërruarin dhe më stërmundimshmin”, por shembja e shpejtë e rrugës i kthen këto deklarata në një akuzë të vetëqëndrueshme.
Skandali si pjesë e një zinxhiri aferash
Shembja e Qukës–Qafë Plloçës vjen në një moment ku institucionet e drejtuara nga Balluku janë nën hetim për disa procedura tenderimi, përfshirë tunelin e Llogarasë dhe Loti 4 të Unazës së Madhe. Kjo ka shtuar dyshimet se rruga malore ishte prekur nga të njëjtat probleme: mungesë standardesh, tendera të dyshimtë dhe punime nën cilësi.
Reagimet politike
Opozita ka akuzuar qeverinë për “shpërdorim të frikshëm të parave publike”, teksa deputetë dhe aktivistë të njohur kanë denoncuar se shembja nuk lidhet me motin, por me mënyrën korruptive të dhënies së tenderave. Reagime të forta erdhën edhe nga Adriatik Lapaj, i cili e quajti rastin “pasojë të tenderave me telefon dhe punimeve pa standard”.
Rruga që duhej të ishte një korridor i rëndësishëm malor, sot është bërë simbol i një skandali 260 milionë eurosh që kërkon përgjegjësi dhe hetim të thelluar.
